Calendarul Pirelli este unul dintre cel mai faimoase publicaţii din lume, fiind tipărit şi trimis unei audienţe extrem de selecte. De obicei, este alcătuit din creaţii fotografice care includ unele dintre cele mai în vogă fotomodele.

 

Calendarul Pirelli s-a născut în 1964 şi a cunoscut un succes imediat, în ciuda faptului că a trecut şi prin perioade mai puţin faste. Istoria calendarului poate fi împărţită în trei epoci principale. Prima decadă, din 1964 până în 1974, urmată de o întrerupere a publicării din cauza recesiunii mondiale cauzate de criza petrolului. A două decadă, din 1984 până în 1994, în care calendarul a fost relansat şi a avut un succes din ce în ce mai mare. A treia decadă este delimitată din 1994 până în prezent, şi acoperă shimbarea mileniului, când "The Cal" a dobândit un statut cult ca lider în acest domeniu.

 

Calendarul Pirelli 2017, intitulat ”Emotional”, se vrea o pledoarie pentru întoarcerea la frumuseţea naturală, pentru întoarcerea la femeile reale, în carne şi oase, prin prezentarea unor vedete de la Hollywood, 14 actriţe, printre care Julianne Moore, (55 de ani), Nicole Kidman (49 de ani), Robin Wright (50 ani) sau Helen Mirren (71 ani), care au pozat pentru fotograful Peter Lindberg şi care spune că, din cauza lumii bazate pe consumerism, ideea de frumuseţe nu mai are nicio legătură cu femeile din lumea reală.

 

Întrebat de Andreea Esca, la ce se uită el prima dată când întâlneşte o femeie, marele fotograf german a răspuns: „La ochi, la faţă. După ce am văzut atât de multe corpuri, corpuri perfecte, trebuie să va spun că, de fapt, la ochi mă uit. Ca să nu mai zic că sunt satul de femeile acestea la modă, fără forme, fără sâni. Şi mai cred că falsul este urat, curajul de a fi tu însuţi este frumuseţe, talentul este sexy. Fotografiile mele din calendarul Pirelli 2017 sunt, de fapt, un statement împotriva frumuseţii comerciale. Nu este normal ca toate femeile să fie tinere şi perfecte. Şi apoi modelul meu de femeie este femeia care nu e moartă după fashion. Trebuie să fie cool, relaxată, nu să caute să fie perfectă. Ce să fac, îmi plac femeile mai mult decât Casele de Modă, care vor doar fete de 48 de kg, pentru că stau mai bine hainele pe ele. Femeile trebuie eliberate de teroarea tinereţii veşnice şi a perfecţiunii. Iar eu ştiu să zic NU când vine vorba despre retuşuri. Cu toate noile tehnici de prelucrare a fotografiilor, percepţia mea asupra femeii nu s-a schimbat. Exact aşa ar fi arătat The Cal şi dacă l-aş fi făcut în 1988. Într-o perioadă în care femeile sunt prezentate în media şi cam peste tot ca ambasadoare ale perfecţiunii şi tinereţii, am simţit nevoia să ne reamintim că există şi o altă frumuseţe mai reală şi sinceră, fără nicio legătură cu campaniile publicitare, o frumuseţe care vorbeşte despre personalitate, curajul de a fi tu însuţi şi a avea propria sensibilitate.”

*Sursa: www.alistmagazine.ro